کالری برنج را با این روش نصف کنید

کالری برنج را با این روش نصف کنید

اگه برنج نخورم می میرم. شاید بعضی ها این جمله را شنیده باشند. شاید گفتنِ این جمله برای افرادی که عشق زیادی به خوردن برنج دارند کاملا عادی باشه. اما آیا این امکان وجود دارد که هر میزان برنج را نوش جان کرد اما چاقی و اضافه وزن را به دنبال نداشته باشد؟ با ما همراه باشید تا تحقیقات جدید پزشکی مبنی بر کاهش کالری مصرفی برنج را با شما در میان بگذارم. کالری برنج را با این روش نصف کنید و به همان میزان قبلی برنج گرم نوش جان کنید.

تکنیک های کاهش کالری برنج:

شنیده اید که گفته میشه برای کاهش شوری برنج از سیب زمینی استفاده کنید. یا حتی برای قد کشیدن برنج کمی از آبلیمو استفاده کنید یا ضمن آبکش کردن آب سرد به روی برنج بریزید؟ باید دنبال یک ماده باشیم تا کمک کنه کالری برنج را به حداقل ممکن برسانیم. محققان آسیایی به خاطر مصرف بالای این قاره در برنج، متوجه شده اند که مصرف روغن نارگیل به میزان قابل توجهی کالری برنج را کاهش می دهد.

کالری برنج را با این روش نصف کنید و از شر چربی دور شکم رها شوید. به میزان یک قاشق چایی خوری روغن نارگیل به آب برنج اضافه کنید. روند پخت را مثل همیشه ادامه دهید. با این تفاوت که برنج را بعد از دم کشیدن در یخچال بگذارید تا سرد شود و سپس میل کنید. بعد از چند ساعت که برنج کاملا سرد شد دوباره گرم کنید و میل بفرمایید.

چگونه کالری برنج کم می شود؟

برنج هم مثل خیلی از مواد غذایی دیگر با تغییر در حالت ساختار مولکولی آن می تواند باعث کاهش کالری خود شود. تغییر در این حالت نتیجه ای به همراه دارد که باعث می شود مولکول های برنج دچار سخت شدگی پیوند بین شان شود که این موجب عدم جذب کالری مازاد توسط دستگاه گوارش خواهد شد. استفاده از روغن نارگیل و سرد کردن برنج کمک شایانی در کاهش میزان کالری برنج خواهد کرد. توضیح کامل نحوه استفاده از روغن نارگیل در تیتر قبلی شرح داده شده است.

به جای برنج سفید و کته، پیلاف پخت کنید:

اگر شما روی خوردن برنج سفید و قهوه ای اصرار ندارین و با خوردن غذاهایی شبیه به استانبولی راحت هستید، پیلاف بپزید. یکی از روش هایی که در کاهش کالری مصرفی برنج موثر است پختن غذاهایی همچون پیلاف می باشد. البته مصرف برنج قهوه ای هم نتایجی همچون پیلاف دارد. اگر شما به دنبال لاغری و کاهش وزن هستید، برنج قهوه ای هم کمک کننده است.

با خوردن برنج قهوه ای حس سیری و عدم رغبت به خوردن باعث کاهش وزن و چربی دور شکم می شود.

طرز تهیه پیلاف سبزیجات:

کالری برنج را با این روش نصف کنید
کالری برنج را با این روش نصف کنید

قبل از شروع آشپزی باید بلغور را بشویید و به مدت ۶ ساعت در آب گرم و ظرف در بسته نگه دارید. سپس با یک پیمانه آب روی حرارت بگذارید تا نیم پز شود. نهایتا با صافی دانه ریز آن را صاف کنید.

پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن زیتون به مدت نیم ساعت تفت دهید. سیر را به ظرف اضافه کنید و پس از کمی تفت خوردن باقی سبزیجات و مخلفات را در قابلمه بریزید. برای تند و تیز شدن و خوش طعم شدن از آبلیمو تازه، نمک و فلفل قرمز استفاده کنید. اجازه بدین به مدت سه دقیقه روی حرارت کم باقی بمانند.

بلغور نیم پخته را به همراه آب مرغ در قابلمه بریزید و صبر کنید تا کاملا پخته شود. حالا نوبت انداختن دانه میخک برای عوض کردن طعم غذاست. سبزیجات را زمانی اضافه کنید که ترکیب قبلی کاملا پخته باشد. بعد از اضافه کردن سبزیجات نوبت به هم زدن می رسد که بهتر است تا ۵ دقیقه ادامه داشته باشد.

در آخرین گام پس از کشیدن غذا در ظرف ها، با نعنا ریز شده و شوید خشک و جعفری تزیین کنید. خوردن ماست خنک و تازه در کنار این غذا لذت هر لقمه را دو چندان خواهد کرد.

امیدوارم هر جا هستین سالم و تندرست باشید و علاوه بر رژیم های غذایی بیشتر به فکر ورزش باشید. با خرید برنج ایرانی و ورزش در هوای آزاد سلامتی خود را حفظ کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *