غذاهای رژیمی با برنج

غذاهای رژیمی با برنج

با سلام به همه شما عزیزان. امیدوارم هر جا هستین شاد و سالم باشین و روزگار به کام تون باشه. امروز در خدمت شما هستم با موضوع جذاب غذاهای رژیمی با برنج. یکی از دغدغه های این روزهای ما، ماشینی شدن اکثر کارهاست. قبلا که می خواستیم از بقالی خرید کنیم، خودمون زنبیل به دست پا می شدیم و می رفتیم سر کوچه، تو راه کلی از دوستان رو می دیدیم، صحبت می کردیم و بعد از خرید هم بر می گشتیم خونه.

الآن این طور شده که با کلیک کردن و در نهایت مصرف چند تا نیمچه کالری، سفارش می دیم و واسه مون پیک موتوری میاره خونه. نهایت جابجایی ما این هست که بریم دم در و سفارش مون رو تحویل بگیریم. همین موضوع باعث شده تا افراد به دنبال مصرف غذاهای رژیمی با برنج باشند.

یک موضوع خیلی مهم و اساسی در عصر حاضر، مشکلات ناشی از عدم فعالیت های فیزیکی و ورزش است. سالیانه افراد زیادی به خاطر مصرف غذاهای پر کالری و عدم سوخت انرژی مصرف شده، به سمت رژیم های غذایی رو می آورند.

لیستی از غذاهای رژیمی خوشمزه برای شام و سایر وعده ها را به شما معرفی می کنم. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال لاغری می باشید، امیدوارم به شما کمک کرده باشم.

غذاهای رژیمی خوشمزه برای شام:

یکی از غذاهایی که هم در وعده ناهار و هم در وعده شام استفاده می شود، مرغ رژیمی است. روش پخت آن برای افرادی که به دنبال لاغری هستند متفاوت از روش پخت معمولی است.

مواد لازم برای تهیه مرغ رژیمی:

🌾 1 تکه سینه مرغ،

👩‍🍳 هویج به مقدار دلخواه،

🌾 فلفل دلمه ای به میزان دلخواه،

👩‍🍳 1 استکان برنج،

🌾 زیره و زعفران به میزان دلخواه.

روش پخت مرغ رژیمی شمال رایس:

در ابتدا سینه مرغ را چند دقیقه در قابلمه بگذارید و سپس آبکش کنید. به همراه هویج، فلفل دلمه ای و در صورت تمایل یک حبه سیر که به مرغ اضافه می کنید، یک لیوان آب به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید که روغن به هیچ عنوان استفاده نمی شود. مقداری زعفران، زرد چوبه، کمی نمک و فلفل برای طعم بهتر می توانید اضافه کنید.

برنج را به صورت کته درست کنید تا علاوه بر رژیمی بودن آن، از بیشترین خواص آن بهره مند شوید. الآن زمان اضافه کردن زیره به کته است تا طعم فوق العاده ای به برنج دهد. البته مصرف این ماده به دلیل گرم بودن آن در کنار برنج برای همه افراد بلا مانع است.

در صورتی که با میل کردن سیر ماست موافق هستید، حتما این ماده چربی سوز را در کنار غذای خود استفاده کنید.

چند نکته مهم از شمال رایس به شما هدیه می کنم که با رعایت آن در روند چربی بیشترین نتیجه را می گیرید. در ابتدا به مدت ۱ ساعت قبل از اینکه شروع به میل غذا کنید، ۲ لیوان آب با دمای مناسب میل کنید. سپس سالاد گوجه و خیار را که با لیمو تهیه کرده اید استفاده کنید. حتما حتما و حتما غذایی که استفاده می کنید را به آرامی و بدون نان میل کنید.

طرز تهیه سالاد میوه آلوئه ورا:

غذاهای رژیمی با برنج
غذاهای رژیمی با برنج

یکی از مواردی که به عنوان میان وعده و خوراکیِ رژیمی مورد استفاده قرار می گیرد، سالاد های میوه هستند. شما علاوه بر مصرف این نوع سالاد و جذب ویتامین های لازم، موفق به حفظ رژیم غذایی خود خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد میوه آلوئه ورا شامل:

👩‍🍳 انبه تازه خرد شده یک پیمانه،

🌾 آلوئه ورا یک پیمانه،

👩‍🍳 سیب ترش خرد شده ۲ عدد متوسط،

🌾 گردوی خرده شده نصف پیمانه،

👩‍🍳 کیوی بدون پوست و خرده شده یک عدد،

🌾 در صورت امکان گریپ فروت خرد شده یک پیمانه.

طرز تهیه سالاد میوه آلوئه ورا:

برگ های آلوئه ورا را با آب سرد شستوشو دهید. لبه ی نوک برگ، قسمت خاردار برگ و انتهای آن را جدا کنید. می توانید با قاشق یا چاقو پوست سبز را از پالپ شفاف جدا کنید. در صورتی که با طعم تلخ موجود در پوسته سبز پالپ مشکل دارید، با آب سرد آن را شستوشو دهید. بعد از ریز کردن پالپ ها همه میوه ها را به آرامی ترکیب کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید و سپس میل کنید. اگر ولع زیادی در خوردن سالاد دارید، میوه ها را ابتدا در یخچال قرار دهید و بعد از خنک شدن سالاد را تهیه کنید. بعد از تهیه سالاد نوبت به نوش جان کردن آن می رسد.

غذاهای رژیمی بدون روغن:

از جمله غذاهایی که باب میل اکثر افراد می باشد، مرغ رژیمی است. دستور پخت آسان آن در ابتدای مقاله مفصلا عنوان شد.

امیدوارم از مطالب کوتاهی که با شما در رابطه با غذاهای رژیمی با برنج به اشتراک گذاشتم استفاده کرده باشید. با خرید برنج ایرانی لاغری خود را حفظ کنید و خوش تیپ بمانید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *