برنج قهوه ای برای لاغری

برنج قهوه ای برای لاغری

شاید با شنیدن برنج قهوه‌ای برای لاغری به ذهنتان بیاید تفاوت آن با برنج سفید چیست؟ بهتر است بدانید که برنج از چند لایه تشکیل شده است که یکی از این لایه ها سبوس برنج است. اگر این لایه که خارجی ترین قسمت برنج است، از آن جدا شود برنج سفید و اگر جدا نشود برنج قهوه ای است. از جمله مزیت ها می توان به وجود بیشتر ویتامین‌ها و املاح معدنی مثل آهن، منگنز، منیزیم و فسفر در برنج قهوه ای اشاره کرد.

تاثیر برنج قهوه ای برای لاغری

در دنیای صنعتی امروزی که فعالیت بدنی ما کمتر شده شاید یکی از دغدغه های افراد چاق جامعه، یافتن راهی برای کاهش وزنشان باشد. چه بسا به دنبال سریع ترین راه ها نیز برای این کار باشند که ممکن است سلامتی آنها را به خطر  بیاندازد. به همین دلیل ممکن است این افراد به دنبال رژیم های غذایی بسیار سخت و سنگین در برنامه غذای خود بروند تا هر چه سریع تر به وزن ایده‌آل خود برسند. اما باید بدانند که این مسئله به همین سادگی ها نیست و باید با اقدامات و تلاش های متعهدانه و متمرکز خود به این هدف دست یابند.

یکی از اصلی ترین عوامل موثر در چاقی، رژیم غذایی شما خواهد بود.شما می توانید با انتخاب مواد غذایی مناسب که کالری کمتر و فیبر بیشتری داشته باشند به لاغری خود کمک کنید. از جمله ی این مواد غذایی غلات کاملی به نام برنج قهوه ای است که البته نباید در مصرف برنج قهوه ای زیاده روی شود.. از طرفی میزان کم کلسترول و سدیم موجود در چربی برنج قهوه ای، موجب تناسب اندام شده و از چاقی جلوگیری می کند. اگر این نوع برنج به شیوه صحیح تهیه شود و به میزان استاندارد، دو وعده در هفته، مصرف شود برای لاغری بسیار مفید است.

روش پخت برنج قهوه ای:

بهترین شیوه پخت برنج قهوه ای برای لاغری کته است چرا که آبکش کردن باعث از دست رفتن ویتامین‌ها و مواد محلول در آب آن می شود. از طرفی نیز به دلیل فیبر بالای برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید که حدودا سه برابر میزان آن در برنج سفید است، باعث شده تا برنج قهوه ای از شاخص گلایسمی پایینی برخوردار باشد. به عبارتی کربوهیدرات های آن به سرعت جذب بدن نمی شوند، و فیلر بالای آن باعث احساس سیری و در نتیجه دریافت کالری کمتر در روز خواهد شد.

مصرف برنج قهوه ای برای لاغری با نظر پزشک برای افرادی که قصد کاهش وزن را دارند مناسب است. به طور کلی به منظور لاغری، بدن ما باید بیشتر از میزان کالری که در روز جذب می کند از طریق ورزش و فعالیت فیزیکی کالری بسوزاند. در دنیای امروزی که فعالیت بدنی ما کمتر شده در نتیجه بدن ما سوخت کالری کمتری دارد بهتر است به دنبال غذاهایی باشین که از کالری کمتری برخوردار باشند.

برنج قهوه ای نیز طبق آزمایشات انجام شده در هر لیوان از آن ۲۱۸ کالری وجود دارد. در حالی که در همین مقدار، برنج سفید ۲۶۶ کالری در دل خود جای داده است.

نتیجه نهایی که از این اطلاعات داده شده دریافت می شود، این است که برنج قهوه ای برای لاغری نسبت به برنج سفید بهتر و مناسب تر است.

شیوه مصرف برنج قهوه ای برای لاغری

برنج قهوه ای برای لاغری

اگرچه مصرف برنج قهوه ای بر سر سفره ما یک مزیت به حساب می آید اما باید بدانیم که چه میزان از آن را مصرف کنیم. میزان مصرف آن را به نصف فنجان تا یک فنجان در هر وعده مصرفی برسانیم. از طرفی گفتیم بهتر است در هر هفته دو وعده از برنج قهوه ای استفاده کنیم. از آنجایی که گفتیم این ماده غذایی دارای میزان کالری متوسطی است، پس میزان درست مصرف برنج قهوه ای برای لاغری مفید خواهد بود.

شما می توانید از برنج قهوه ای به عنوان ماده اصلی و پایه ی کاسه ی سبزیجات خود استفاده کنید. به این صورت که می‌توانید آن را به همراه سبزیجات مورد علاقه خود به صورت خام، سرخ شده و یا بو داده مصرف کنید. همچنین برنج قهوه ای را می توانید با موادی مثل میگو و سینه مرغ که حاوی پروتئین زیادی هستند استفاده کنید.

اگر هم به دنبال یک وعده غذایی کامل هستید می توانید یک فنجان برنج قهوه‌ای پخته را به سوپ سبزی خود اضافه کرده و میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *